Váradi László temetése

Váradi Laci bácsitól 2020.07.10 14:00 -kor
Gyöngyösön a Püspöki utcai temetőben búcsúzunk

 

Búcsú

In memoriam Váradi László A csupaszív restaurátor és repülő ember

In memoriam Váradi László – A csupaszív restaurátor és repülő ember

Döbbenten és bénultan fogadtuk  a hírt, hogy 67 éves korában váratlanul eltávozott közülünk Váradi László, "A Váradi Laci", a magyar oldtimer repülés kiemelkedő alakja, aki barátjával, Gyetvai Attilával közösen hozta létre az Atkár Margit-kúti old timer repülőgép építő egysületet. Kezük munkája révén épült meg a Libelle kicsinyített mása, újult meg Lampich Árpád L–2-es Rómája, amelynek a repülő képes replikáját is elkészítették, és Laci segítsége nélkül nem készülhetett volna el a Goldtimer Alapítvány által felújított és ismét repülő képessé tett Bánhidi Antal által tervezett Gerle 12-es sem. Laci immár ott van a nagyok között és biztos a társaságukban hallgatja a legendás történeteiket. Csendben figyel, nem szól semmit, néha el-el mosolyog mgában amikor Lampich vagy Bánhidi felelevenít egy izgamlas sztorit a Róma svédországi útjáról vagy a Gerle 13-as Földközi-tenger kerüléséről. Mosolyog, mert azon túl, hogy betüről betűre ismeri ezeket a hőstörténeteket azt is tudja, hogy mi az igazság a csodálatos Rómával kapcsolatban, hogy milyen nehéz is volt azt újra megépíteni ezt az apró kis szerkezetet és mennyire komoly feladat volt repülni vele. Mosolyog, mert tudja, hogy Bánhidi Gerle történeteiben is vannak meseszerű elemek. Tudja, hiszen A Gerle építésében is elévülhettlen munkája volt Lacinak, annak minden szépségével, nehézségével és szenvedésével, és örömével. De akárcsak a nagy öregeknek, neki is sikerült az égre varázsolnia ezeket a csudálatos repülő szerkezetek, aminek nem csak ő, hanem mi mindannyian, akik szerelmesei vagyunk az old timer repülésnek ugyanúgy örültünk Lacival együtt. Örültünk a sikereinek, a sikereinknek, az együtt töltött óráknak, a közös bográcsozásoknak és repülőnapozásoknak és annak, közös volt a szenvedélyünk. Most pedig Laci már ott mosolyogsz a nagy öregek mellett, akik immár feléd is oda, odakacsintanak miközben mesélnek, mert odafentről minden munkádat, alkotásodat látták. A szorgalmad, a kitartásodat, a tökéletességre való törekvésedet, az alázatodat és elhivatottságodaz és azt a szeretetet, ahogyan a veterán repülőgépekkel foglalkoztál. Most ott állsz Lampich, Bánhidi, Endresz és Adorján mellett, akik immár veled együtt mosolyognak. Kék eget, Laci!

Sajtos Zoltán

aeromagazin

A Váradi Laci, Fotó: Író Zoltán

Magyar Vitorlázórepülő Szövetség

DÍJÁTADÓ ÜNNEPSÉG 2020

2020 március 7.-én ismét sor került az előző évben repült kiemelkedő teljesítmények díjazására.
A vitorlázórepülés területén díjazottak (a teljesség igénye nélkül) a következők:

A Magyar Vitorlázórepülő Szövetség különdíját Eric Mozer úr, az IGC Elnöke adta át Kiss Gyulának (Mátra Aero Club) az MVSz CAMO szervezete létrehozásáért és működtetéséért.

A Rotter Lajos Vándordíj 2019 évi győztese Hegedűs László (Alföldi), a Turul Vándordíjat Makai Sándor (Hajdúszoboszló) míg az Icaros Vándordíjat Rozsnyói Zsolt (Opitz) vette át.

Az év férfi sportolója vitorlázórepülésben Tamás Ferenc (DAC) míg az ifjúsági legjobb Laktis Balázs (MÁV).

A Lányi Alapítvány idei díjazottjai Wéber Zsombor (Alföldi) és Tóth Barnabás (Szombathely).

Hegedűs László (Alföldi) három Országos és egy Európa sebességi rekordot repült, és átvette a FAI diplomát egy Európa és egy Afrika rekordja után is. Az Ábrók Ági (Mátra) - Szilágyi Márti (Esztergom) páros Országos kétüléses női távolsági rekordot teljesített. Verebélyi Zoltán (Alföldi) Országos sebességi rekordot, míg Muráti Judit (MALÉV) Nemzeti magassági rekordot repült.

A Magyar Vitorlázórepülő Kupa és a Rally Kupa legeredményesebb versenyzői, csapatai és klubjai is díjazva lettek, a 2019 év eredményei Dokumentumtárunkban archiválásra kerültek.

Az Aranykoszorú feltételeit Máté Attila (Alföldi) és Tóth Barnabás (Szombathely) teljesítette, Wéber Zsombor (Alföldi), Wéber Olivér (Alföldi) és Dobos Tibor (ACFH) befejezte a Gyémántkoszorúját, míg Rozsnyói Zsolt (Opitz) és Muráti Judit (MALÉV) egyidejűleg mindkettőt megrepülte.

 www.soarinhungary.hu

 

 

 

Rubik modellek találkozója

Rubik modellek

Margit Híd

Felállításra került a kerti filagóriát a kis szigettel összekötő műtárgy. Már csak a korlátokat kell felszerelni, valamint némi tereprendezés kell a lábazatok körül, és máris használatba vehető. Józsi találóan a Margit híd nevet adta a Tóth Tomiék által tervezett és kivitelezett hidacskának.

margit hídMargit hídMargit híd

Friss hírek

Váradi Laci műhelyében halad a Levente építése. A szárny főtartói elkészültek és már elkelzdődött a bordák beépítése is. A szárny geometriai bonyolultsága miatt, a két fél darab gyártása párhuzamosan folyik, a speciálisan erre a célra tervezett és készített sablonban. Ha valaki Atkáron jár feltétlenül nézzen be a műhelybe mert sok érdekes műszaki megoldást láthat, ami csak a korabeli faszerkezetű építésre jellemző.

Az építés fázisairól készült fotók folyamatosan kerülnek feltöltésre a galéria "Old Timer Váradi" albumába.

   
 

 

 

A"modellező szakkörben" is van újdonság. Szabó Peti csapata készíti a legújabb MD-500 modellt. Jó nagy darab lesz, MÉM RSZ köntösben. Az első repülések biztatóak, de még sok beszabályzás, finomítás hátra van. Reméljük a Május 24.-ére tervezett "Multiplex" találkozóra a hajtás és az elektronika hangolását be tudják fejezni.

 
       
 
 
       

Összetoltuk a Nimbust. Nyomban ki is lett próbálva az Atkári gyepen. A pálya minősége kifogástalan, és semmi gond nem volt a le- és felszállásokkal. Józsi  aggregátora is jelesre vizsgázott a 450 méteres csőrlésekkel. Kicsit agresszívabb technikával és gyenge szembeszélben az 500 méter feletti lekapcsolási magasság sem elképzelhetetlen. A reptér körüli "ügyeletes" termikek viszont már ebből a magasságból is kényelmesen megfoghatóak. Például a Ka 6-al 600 méter teljesen mindennapi. :)

 
 
       
 
 

2014

Boldog, eredményes, repülésekben gazdag új esztendőt kívánunk mindenkinek!
 
Pipishegyen a téli szezon már elkezdődött!

Rövid hírek

   

Új tájékoztató tábla Pipishegyen.  No comment. Erre van idő, és pénz is. Az ötletgazdák elmehetnek szégyenfüvet szedni. Gratulálunk, csak így tovább!

 

   
     
Befejeződött az Atkári "belterület" vízmentesítése. Eredményt csak a talajszint 20-25 centis megemelésével tudtunk elérni. A kialakult munkagödörbe beszivárgott a talajvíz, és az így megnövekedett vizes élőhelyet a Margit-kút élőlényei már birtokukba is vették.    
     
   
     
 Az első "vendégek" az Atkári műhelyben.     

 

 

Első üzemnap

 

Családias hangulatban kezdődött az év első üzemnapja Atkáron. A rengeteg csapadék miatt felázott pálya csak mostanság száradt valamit, lehetővé téve az első csörlő üzem megszervezését. Közel tíz fő részvégtelével egész nap nyomtuk a Bárkával, így nap végére mindenkinek jutott egy két felszállás. Az aggregátort Józsi csak félpályára tudta kirakni, de így is 200 méter fölé lehetett kilőni a T21-est. Az üzemnapon készült fotók válogatását  a galéria MAC 2013 albumában találjátok. A szervezett üzemekkel kapcsolatban keressétek Juhász Józsit. 

   
       
       
       

Tavaszi repülőtábor

 

Felhívás!

 

Május 18.-án tervezzük egy nosztalgia üzemnap (Mocsi Peti születésnapi bulijával egybekötve) megtartását, melyen lehetőség lesz csőrlésből (3500 Ft/felszállás), repülni a T21-el.

 

Az üzemnap tervezett programja:

        Reggeli eligazítas PONTOSAN 10:00-kor, üzem végi eligazítás 18:00

        Bepakolás  19:00-ig.

 

        Szülinapi hangárbuli, vacsora 20:00 tól ameddig bírja a társaság

 

 

 

A tavaszi tábort Május 20 és Június 2.-a között tartjuk, ahol előzetes egyeztetés alapján, lehetőség van Mucha és Bocian bérlésére, (az árak nem változtak, minden feltétel a 2012-es évnek megfelelően) is.

 

Csőrlés egységesen 2000 Ft/db.

 

Tábori hozzájárulás (budi, zuhanyzó, víz villany használat) 500 Ft/nap/fő

 

Szállás hozott sátorban díjmentes, lakókocsi hely 500 Ft/nap

 

IGC elfogadott, kalibrált logger (Colibri II) bérlés 1500 Ft/nap

 

Saját gép esetén fagépeknek (a rendelkezésre álló hely függvényében) hangár tárolást biztosítunk. A tábor idejére a tárolás díjtalan. Műanyag és fém szerkezetű gépek a szabadban lesznek nyűgözve, illetve aki szállítókocsiból akar dolgozni annak is tudunk helyet biztosítani.

 

Kérlek benneteket a jelentkezési lap részletes kitöltésére. A jelentkezési határidő Május 15. Aki nem tudott vagy elfelejtett jelentkezni a határidőig, az nyugodtna jöjjön ki a reptérre, de vegye figyelembe, hogy elsőbbséget élvez annak a pilotának a repülése, aki előre jelentkezett.

 

A pdf űrlapot töltsétek le, majd a megnyitott fájlt értelemszerűen töltsétek ki. Aki a táborra is jelentkezik az legyen szives megadni pontosan mely napokon akar részt venni. (fontos adat az előzetes tervezéshez)

 

A mentés másként (save as) funkcióval mentsétek le a merevlemezre valamilyen néven és küldjétek el Moskovits Petinek és Juhász Józsinak. Elérhetőségek az űrlap alján. Aki valami oknál fogva nem tudja eljuttantni jelentkezését elektronikus úton, az Juhász Józsinál telefonon is jelentkezhet.

 

Minden repülést szerető sporttársat szívesen látunk.

 

Üdvözlettel,                                                                          
                                                                                                                        Jelentkezési lap

 

MAC Vezetőség