Rubik modellek találkozója

Rubik modellek

Margit Híd

Felállításra került a kerti filagóriát a kis szigettel összekötő műtárgy. Már csak a korlátokat kell felszerelni, valamint némi tereprendezés kell a lábazatok körül, és máris használatba vehető. Józsi találóan a Margit híd nevet adta a Tóth Tomiék által tervezett és kivitelezett hidacskának.

margit hídMargit hídMargit híd

Friss hírek

Váradi Laci műhelyében halad a Levente építése. A szárny főtartói elkészültek és már elkelzdődött a bordák beépítése is. A szárny geometriai bonyolultsága miatt, a két fél darab gyártása párhuzamosan folyik, a speciálisan erre a célra tervezett és készített sablonban. Ha valaki Atkáron jár feltétlenül nézzen be a műhelybe mert sok érdekes műszaki megoldást láthat, ami csak a korabeli faszerkezetű építésre jellemző.

Az építés fázisairól készült fotók folyamatosan kerülnek feltöltésre a galéria "Old Timer Váradi" albumába.

   
 

 

 

A"modellező szakkörben" is van újdonság. Szabó Peti csapata készíti a legújabb MD-500 modellt. Jó nagy darab lesz, MÉM RSZ köntösben. Az első repülések biztatóak, de még sok beszabályzás, finomítás hátra van. Reméljük a Május 24.-ére tervezett "Multiplex" találkozóra a hajtás és az elektronika hangolását be tudják fejezni.

 
       
 
 
       

Összetoltuk a Nimbust. Nyomban ki is lett próbálva az Atkári gyepen. A pálya minősége kifogástalan, és semmi gond nem volt a le- és felszállásokkal. Józsi  aggregátora is jelesre vizsgázott a 450 méteres csőrlésekkel. Kicsit agresszívabb technikával és gyenge szembeszélben az 500 méter feletti lekapcsolási magasság sem elképzelhetetlen. A reptér körüli "ügyeletes" termikek viszont már ebből a magasságból is kényelmesen megfoghatóak. Például a Ka 6-al 600 méter teljesen mindennapi. :)

 
 
       
 
 

2014

Boldog, eredményes, repülésekben gazdag új esztendőt kívánunk mindenkinek!
 
Pipishegyen a téli szezon már elkezdődött!

Rövid hírek

   

Új tájékoztató tábla Pipishegyen.  No comment. Erre van idő, és pénz is. Az ötletgazdák elmehetnek szégyenfüvet szedni. Gratulálunk, csak így tovább!

 

   
     
Befejeződött az Atkári "belterület" vízmentesítése. Eredményt csak a talajszint 20-25 centis megemelésével tudtunk elérni. A kialakult munkagödörbe beszivárgott a talajvíz, és az így megnövekedett vizes élőhelyet a Margit-kút élőlényei már birtokukba is vették.    
     
   
     
 Az első "vendégek" az Atkári műhelyben.     

 

 

Első üzemnap

 

Családias hangulatban kezdődött az év első üzemnapja Atkáron. A rengeteg csapadék miatt felázott pálya csak mostanság száradt valamit, lehetővé téve az első csörlő üzem megszervezését. Közel tíz fő részvégtelével egész nap nyomtuk a Bárkával, így nap végére mindenkinek jutott egy két felszállás. Az aggregátort Józsi csak félpályára tudta kirakni, de így is 200 méter fölé lehetett kilőni a T21-est. Az üzemnapon készült fotók válogatását  a galéria MAC 2013 albumában találjátok. A szervezett üzemekkel kapcsolatban keressétek Juhász Józsit. 

   
       
       
       

Tavaszi repülőtábor

 

Felhívás!

 

Május 18.-án tervezzük egy nosztalgia üzemnap (Mocsi Peti születésnapi bulijával egybekötve) megtartását, melyen lehetőség lesz csőrlésből (3500 Ft/felszállás), repülni a T21-el.

 

Az üzemnap tervezett programja:

        Reggeli eligazítas PONTOSAN 10:00-kor, üzem végi eligazítás 18:00

        Bepakolás  19:00-ig.

 

        Szülinapi hangárbuli, vacsora 20:00 tól ameddig bírja a társaság

 

 

 

A tavaszi tábort Május 20 és Június 2.-a között tartjuk, ahol előzetes egyeztetés alapján, lehetőség van Mucha és Bocian bérlésére, (az árak nem változtak, minden feltétel a 2012-es évnek megfelelően) is.

 

Csőrlés egységesen 2000 Ft/db.

 

Tábori hozzájárulás (budi, zuhanyzó, víz villany használat) 500 Ft/nap/fő

 

Szállás hozott sátorban díjmentes, lakókocsi hely 500 Ft/nap

 

IGC elfogadott, kalibrált logger (Colibri II) bérlés 1500 Ft/nap

 

Saját gép esetén fagépeknek (a rendelkezésre álló hely függvényében) hangár tárolást biztosítunk. A tábor idejére a tárolás díjtalan. Műanyag és fém szerkezetű gépek a szabadban lesznek nyűgözve, illetve aki szállítókocsiból akar dolgozni annak is tudunk helyet biztosítani.

 

Kérlek benneteket a jelentkezési lap részletes kitöltésére. A jelentkezési határidő Május 15. Aki nem tudott vagy elfelejtett jelentkezni a határidőig, az nyugodtna jöjjön ki a reptérre, de vegye figyelembe, hogy elsőbbséget élvez annak a pilotának a repülése, aki előre jelentkezett.

 

A pdf űrlapot töltsétek le, majd a megnyitott fájlt értelemszerűen töltsétek ki. Aki a táborra is jelentkezik az legyen szives megadni pontosan mely napokon akar részt venni. (fontos adat az előzetes tervezéshez)

 

A mentés másként (save as) funkcióval mentsétek le a merevlemezre valamilyen néven és küldjétek el Moskovits Petinek és Juhász Józsinak. Elérhetőségek az űrlap alján. Aki valami oknál fogva nem tudja eljuttantni jelentkezését elektronikus úton, az Juhász Józsinál telefonon is jelentkezhet.

 

Minden repülést szerető sporttársat szívesen látunk.

 

Üdvözlettel,                                                                          
                                                                                                                        Jelentkezési lap

 

MAC Vezetőség

 

2013 üzemkezdés

Tisztelt Klubtagok, Sporttársak!

Idén ismét Atkáron szervezzük üzemnapjainkat, összejövetelinket. A Pipishegyen bekövetkezett "szervezeti" változások nem teszik lehetővé a súrlódásmentes együttműködést még akkor sem, ha ezt a jelenlegi RKGY vezetőség mindenben támogatja. Az, hogy egyes klubtagok saját elképzeléseik alapján, saját érdekeiket előtérbe helyezve, a köz és vele együtt a Pipishegyi repülés rovására tevékenykednek számunkra elfogadhatatlan. Elsődleges célunk volt a két klub működésének összehangolása, hogy minél többen járjanak ki a repülőtérre (családtagok is) és töltsék ott  szabadidejüket aktív repüléssel, közös programokkal, jó hangulatban. Úgy ahogy a "nagykönyvben" meg van írva.

A MAC és az RKGY együttműködése továbbra is töretlen. Szívesen látjuk repterünkön minden, a repüléssel elkötelezett sporttársunkat, jöjjön az akárhonnan is. Viszont azok az alakok, akik nem tudnak beilleszkedni a közösségbe, nem tudnak azonosulni a közös céljainkkal és nem tudnak pilótához méltóan viselkedni azok nygodtan maradjanak otthon.

 

Levente II

Indul a Levente II építése!

A motor gyakorlatilag elkészült és Váradi Laci elmondása szerint a szerkezeti anyagok nagy része is beszerzésre került. Így nincs akadálya annak, hogy az érdemi munka elkezdődhessen. A gép építésének főbb állomásait folyamatosan közöljük, itt a hírek rovatban.

 

 

MÁV történet

Megjelent elektronikus formában Ungár Patrik, a Farkashegyi sportrepülés valamint a MÁV repülőklub történetét feldolgozó könyvének első része. A kiadvány az 1929 és 1976 közti időszakot öleli fel, korabeli fotókkal és egyéb dokumen-tumokkal gazdagon illusztrálva.

 

Olvasása "kötelező" mindazok számára akiket érdekel Farkashegy és a MÁV klub részletes története, valamint szeretné a Magyar repüléstörténettel kapcsolatos általános ismereteit elmélyíteni. Az anyag letölthető pdf formátumban a fényképre kattintva.