Jön a "Bárka"!
A Moskovits család legújabb szerzeménye "új" fejezetet nyit a magyar sportrepülésben. Nyitott, kétüléses kiképzőgép. A T21-es hamarosan debütál Pipishegyen. Előzetesként pár információ a gépről, és néhány kép a WB975-ös lajstromú Bárkáról a galéria (MAC 2012) rovatban. Szeretnénk gumis üzemna- pokat szervezni, persze nem a kiképzés miatt, hanem pusztán örömködés céljából. Ehhez viszont jóval több aktív, az old timer repülést kedvelő klubtagnak kell kijárnia a reptérre. Reméljük a gép kellő motivációval bír majd. :) |
|||
Slingsby Type 21 (T21) Lajstrom:.................WB975 (British Gliding Association) Gyártási év:.............1950 November Angol becenév:........"A bárka" (a hajószerű törzs miatt) Siklószám:...............1:21 (69 km/h) Fesztáv:.................16.5m Üres súly:...............268kg Max felszálló súly:....478kg Gyártott darab:........226db Vne:......................168km/h Vmin:.....................52km/h
A T21-eket 1944 ben kezdték el gyártani, hogy az együléses kiképzőgépeket kétüleses gépekkel váltsák fel, így már repülés közben is lehetett oktatni. Ez a vitorlazógép nem más mint a Német Grunau Baby kétüléses valtozata.(egymás melletti ülés elrendezéssel, mint a hazai R-15 Koma) 1947-ben csatlakozott be Az Angol Királyi Honvéd Légierő (Royal Air Force/R.A.F.) Air Cadet Training pilótaképzés programjaba. Ezért is van ezek többségének törzsére az "Air Cadet" felirat felfestve. A RAF egeszen a 80-as évekig használta a típust pilótaképzésre. A WB975 lajstromú T21-es 1986-ban elkerult a R.A.F.-tól és a Shipdham-i vitorlázó klub egészen 2012 elejeig használta. A mai napig korlatozottan műrepülhető és gumis start is végrehajtható vele. |
|||