Földmunkák

Vége a mocsári létnek!

Mivel lassan az időjárás is úgy dönt, hogy ne nyissuk ki a hangárajtót, idejét láttuk elkezdeni a nagyobb munkákat. Kezdetnek bele is vágtunk egy kisebb ásatásnak. Szereztünk 800 köbméter földet és nekiláttunk szétteríteni. Így az út szintjéig emeljük a kempingplaccot. Durván 20 centivel megemeljük a talajmagasságot és kiküszöböljük a magas talajvíz problémáját. a szétterített föld gyorsan füvesítésre és hengerlésre kerül így a jövő szezonra már egy egész kellemes és és kultúrált kempingünk lesz. Télire még azért marad bőven tennivaló úgyhogy lázasan folynak a munkák. 

 

Erőgép

Az Erő velünk van...


Mivel repterünk viszonylag hosszú, így nem hagyhattuk ki a reptér nyújtotta lehetőségeket. Ugyan a szívünkhöz nőtt a jó öreg 131-es Zil motor veszedelmes hörgése, mégiscsak éreztük hogy nem az igazi 1500 méter kötél súlyával, pláne ha még egy Bocian-t is ráakasztunk. Így egy kihagyhatatlan lehetőséggel élve beszereztünk egy új agrit. Az eljárás nem változott... Ugyan úgy önjáró, jó állapotú sőt az osztrákok lényegében feltalálták újra a toldit... Mivel szinte megegyezik a a súlyfék, a vágó, sőt még a kezelést sem bonyolították ketyerékkel...  Viszont kaptunk egy 260 lovas mocit. A tábor folyamán neki is láttunk a tesztelésnek. Minden gyakorlatba hozó nélkül az első Bocian csörlés 500 méter fölé ment. Az állunk igazából akkor esett le amikor egy közepes szélben 660 méteren oldott a Boci. Így megoldottuk egy csörlés ideje alatt csörlés árából a vontatási magasságot. Reméljük jó szolgálatot tesz az elkövetkezendő időkben.

 

39. VGC

A MAC profiljaként az old timer repülőgépeket és repülést támogatja. Így kaptunk az alkalmon és elmentünk a Spitzerbergben rendezett 39. VGC Rallyra. A rendezvény  kicsit az Öpi Öfára emlékeztette a társaságot, csak nemzet közi méretekben. Külön megtiszteltetésnek vettük, hogy miután hangármesterünk megcsillogtatta képességeit, a MAC csapat megkapta a tűzpiros CREW pólókat és a hangárpakolást egy az egyben ránkbízták. Emellett sikerült nemzetközi kapcsolatokra szert tenni. Meghívást kaptunk jövőre a 40. VGC Rallyra Litvániába valamint a frissen szerzett osztrák barátok meglátogattak minket és meghívtak egy két hetes repülőtáborba magukhoz. Így elindultunk azon az úton ami 15 évvel ezelőtt jellemezte a Gyöngyösi repülést és talán 1-2 éven belül ismét lehet külföldi repülős társakkal repülőtábort szervezni a Mátra aljában. 

MAC Tábor 2011

Hivatalosan is megkezdődött a 2011-es MAC Tábor. A tábor idejére konkrét időpontot nem tűztünk ki, a lényeg hogy az egész nyár időtartama alatt amikor csak lehetőségünk van, repülünk. Augusztus első hetében tarunk egy kis szünetet, amíg Ausztriában leszünk Old Timer Rallyn, egyéb időpontokban megtalálhatóak vagyunk az atkári repülőtéren.  Szeretettel várunk minden repülni vágyó érdeklődőt. Ha esetleg valaki gépével együtt jönne, csőrölési és tárolási lehetőségekkel rendelkezünk. Egyéb információkat telefonos egyeztetés alapján tudunk adni.

A tábort szabályozza Juhász József

 

Mi történik itt?

 

  "A szemüveg a szőr és én" című portré az IWIW-ről

Nem  értem mi történik velünk. Sorban egyenként. Böngészem a közelmúlt  híreit. Tata, Vereb Gyuri, Kis Sanyi és most Feri. Saját szavaival élve ő  is "megcsinálta az utolsó leborítást". Mindenkinek fáj. Nekem  különösképpen. Egy kiváló pilótát, oktatómat sörtestvéremet és egy hithű  rockert búcsúztatok egyben. Feri repült mindennel amivel csak  lehetősége volt. Gyalog és motoros sárkány, vitorlázó és motoros repülő  meg a nagy szerelme a helikopter. Talán csak a hangárajtóra nem volt  típusa. Ferikém, igérem csinálunk egy rendes "in memo" oldalt majd  értesítelek amikor készen van. Addig meg vigyázz ránk odafentről.  Figyelj, nehogy hibázzunk, és nyugodtan kiabálj le ránk ha valami  ökörséget csinálunk. Ja nálam maradt a Led Zeppelin válogatás kazettád.
Majd viszem.....

 
   

Nem halt meg,

Csak magasabban repül.  

Magasabban mint valaha.

 

Hol a földi korlátok

 

Már nem gátolják többé.

 

 

Hol nincs csúcsmagasság,

 

Sem üzemanyag-korlát,

 

Nincs oxigénhiány.

 

Nincs szükség hajtóműre sem.

 

 

Istennek hála,

 

Hogy olyan magasan tud repülni,

 

Míg a szem ellát.

 

Az üstökösökkel együtt száguld,

 

S cikázik a szivárványok felett.

   

 

Repüljetek és emlékezzetek!

 

  Starton, repvezként Pipishegyen...

 és üzem után a lurkókkal (Alex + Tata unoka)

   

 
 

 


 

 

 

Elhunyt Kis Sanyi

Tragikus hirtelenséggel elhunyt Kis Sanyi a Gyöngyösi Repülőklub egyik legaktívabb tagja. Értetlenül állunk a szomorú tény előtt. Szinte felfoghatatlan. Komoly veszteség érte a klubot és magát a Gyöngyösi repülést is. Ismét kevesebben lettünk. Szeretnénk egy részletesebb megemlékezéssel búcsúzni Sanyától. Erre az engedélyt a hozzátartozóktól megkértük. Utolsó üzenetként mi sem írhatunk mást: Sanya, nyugodj békében!

MAC vezetőség

Fotó: RKGY archív

 

39. Old Timer Rally

Ez év Július 30. és Augusztus 7.-e között kerül megrendezésre a 39. Olt  Timer Vitorlázórepülő találkozó. A rendezvény szervezését az Ausztriai  Spitzerberg Repülőklub vállalta. Repterük közelsége (kb. 300 km) és az  elfogadható árak adták az ötletet a részvételre. A MAC három géppel és négy regisztrált pilótával vesz  részt a találkozón. Reméljük sok új ismeretséget, sportbarátságot  tudunk kötni, és egyszer talán megérjük azt is, hogy ismét lesz  Magyarországon nemzetközi Olt Timer találkozó. Akár a már hagyományos  Ötye-Öfa versennyel egybekötve.
 
 A MAC CSAPAT
 
  Vegyes fűrészpor kategória Ultra-nehéz kategória 
     
 

Moskovits Ervin

Mucha Std.

Juhász József

Bocian

         
 

Moskovits Péter

Foka 5

Varga Attila

Bocian

         
 

 

 

A rendezvény honlapja a logóra kattintással elérhető

 
         
 

  

Reptér fejlesztések

 

Közel egymillió forintos, magánerős beruházással elkészült az új bekötő  út és bejárati kapu. Így a hangár megközelítése sokkal kényelmesebbé  vált, még magas talajvízszint esetén is. A továbbiakban a víz és  csatorna vezetékek lefektetése és az emésztő tartályok elhelyezése  következik. Köszönet mindenkinek akik résztvettek a munkálatokban, és  külön Váradi Lacinak a munkák művezetésében és irányításában végzett  tevékeységéért.      
       
       

 

 

Épül a Motorlerche

Váradi Laci műhelyében gőzerővel folyik az "új" KA 2-es vitorlázógép átalakítása. A tervek Szabó Árpi már meglévő gépe alapján készültek a megfelelő átalakításokkal. A kis gép várhatóan néhány hónapon belül elkészül, és a hatósági engedélyek beszerzése után már repülhet is. Gyakorlatilag 3.5 - 4 millió forintos beruházással, meg persze hozzáértő kezek munkájával egy nagyon jó repülési tulajdonságokkal rendelkező hobby, túra kategóriájú motoros vitorlázó géphez juthatunk. Ha valakit érdekel bővebben, esetleg szeretne magának is egy hasonló gépet, bátran keresse meg Lacit, aki minden információt meg tud adni az átépítés részleteiről, valamint megrendelés alapján el is tudja készíteni az esetleges vevő igényeinek megfelelő repülőgépet.
 
 
   
 

 

Itt van a tél, Itt van újra

Antiszezon!

A repülési szezon végével megkezdődtek a téli munkálatok. Mivel
repterünk nem régen van birtokunkban így sajnos nem elég a jól megszokott téli ápolás és állagmegóvás. Jövőnk érdekében fejlesztésekre van szükség, amire a legalkalmasabb idő a téli antiszezon. (Hisz nyáron jóhiszeműen mi is a repüléssel szeretünk foglalkozni) Elkészült az új kerítés. Kempingplaccunk jelentős bővítést szenvedett el, melyhez már kész az új kerítés.


További terveink közé tartozik a területen egy tó kialakítása mely esztétikailag és szórakozás szempontjából is jelentős fejlődés(és nem mellékesen a fűnyírást is megkönnyíti) Ez segít a rendkívül magas talajvíz problémáján, mivel vizet von el és a mederből kikotort földet szétterítve a terület megemelkedik.

Egyéb tervek közé tartozik a tél folyamán az emésztő teljes körű
befejezése, a hangárban további három emelő felszerelése, valamint Laci műhelyében lázasan folyik az új repülő csodák tervezése és egy-egy ritka darab felújítása (pl: Cinege)

Persze mindezek mellett nem marad el a géppark és földi technika téli ápolása sem.

A továbbiakat az ötletek és az anyagi keret határozza meg.