Ismét a "Hegyen"

 

Expressz hír:

A Repülőklub Gyöngyös és a MAC vezetőségének megállapodása alapján 2012 Április 10.-étől a MAC bázisrepülőtere ismét a Gyöngyös-Pipishegyi repülőtér.

Mivel mindkét klub kis létszámmal dolgozik ezért a repülés szervezések hatékonysága érdekében, ked- vezőbb, ha az egyesületek összefogva, az erőforrások jobb kihasználása végett, közösen üzemelnek.

Az együttműködés részleteinek kidolgozása a klubok vezetőinek feladata. Minden meghozott döntésről folyamatosan informáljuk a tagságot.

Az Atkári bázis fejlesztése továbbra is folytatódik. Ott tárolási és légijármű javítási tevékenységet fogunk tudni biztosítani.

 

MAC Vezetőség

 

 

 

 

VGC 2012

 

     

A Vintage Glider Club (VGC) 2012-ben is sok rendezvénnyel várja az old timer vitorlázó repülés szerelmeseit. Kérek minden MAC tagot aki egyben VGC tagsággal is rendelkezik, hogy időben teljesítse a 2012-es tagdíjfizetéseket. A határidőkről külön levélben kapnak értesítést a tagok. Tagdíj emelés ebben az évben nem várható Ray Whitaker (tagság koordinátor) szerint .

2012 évi VGC fontosabb rendezvények

 

Május 23 - Június 6   Grunau Baby találkozó Jezów Sudecki, Lengyelország
     
Június 7 - 10   29. Spatz találkozó Weißenburg-Wülzberg,Németország
     
Július 23 - 28   VGC találkozó Olsztyn, Lengyelország
     
Július 30 - Augusztus 8   40. Nemzetközi Old Timer Rally Pociunai, Litvánia
     
Augusztus 26 - 28   16. Old Timer hétvége Oschatz, Németország
     
Szeptember 15 - 16   9. VGC évadzáró találkozó Menge, Németország

 

Véleményem szerint a Jezówi bulin mindenképpen ott kell lennünk. Akár egy gépet is ki lehetne vinni. A Bocian például ott született. Kétszer is. A távolság nem nagy, így az útiköltségek sem magasak. A 40. Nemzetközi Rally Litvániában már más kérdés. A részvétel anyagi vonzatai még  nem ismertek, de hamarosan megkapjuk az előzetes árlistát. A  részvételről a pontos számok ismeretében fogunk dönteni.

2012-évi VGC támogatás

2 fő Jezówi részvételére, valamint 4 fő, kisjövedelmű sportoló 2012 évi VGC tagságára sikerült támogatást szerezni külföldi partnereinktől. Kérem aki igényt tart a támogatásokra (csak érvényes VGC és MAC tagsággal rendelkezők jelentkezhetnek) az Január 31.-ig jelezze. A jelentkezéshez szükséges a VGC tagsági szám valamint az MRSZ tagsági kártya másolata.

 

 

 

 

 

 

 

 

Váradi Laci Miniszteri Kitüntetése

 

Gratulálunk Laci!

 

A Nemzeti Fejlesztési  Miniszter December 7.-én a Polgári Repülés Napja alkalmából a Közlekedésért Érdemérmet adományozta Váradi Lacinak, a magyar repülési emlékek felújítása és építése során végzett kiemelkedő munkásságáért.

 

 

   
       
   

 Tudjuk mindannyian mennyi áldozat (munka, idő, anyagi  ráfordítások), lemondás és kitartás vezetett el idáig. Nagyon kevesen  vannak/maradtak kicsi országunkban akik elhivatottságból, önzetlenül  munkálkodnak a sokszor elfeledett, hazai repüléstörténetünk méltó helyre  kerülése érdekében. Mivel ismerjük hozzáállást, energiáját, biztosan  állíthatjuk, hogy ez csak a kezdet és a jövőben még sok sok munkáját  fogjuk megcsodálni. Ehhez kíván a MAC erőt, egészséget és minden  nehézséget legyőző akaratot. Ahogy eddig is, amiben csak tudunk  segítjük, támogatjuk tevékenységét.

 

                                             Juhász József

 
Január-Február hónapban bemutatjuk a Róma 2011-es európai debütálását egy képes riport formájában. A teljes anyag elérhető lesz a galériában.      

Földmunkák

Vége a mocsári létnek!

Mivel lassan az időjárás is úgy dönt, hogy ne nyissuk ki a hangárajtót, idejét láttuk elkezdeni a nagyobb munkákat. Kezdetnek bele is vágtunk egy kisebb ásatásnak. Szereztünk 800 köbméter földet és nekiláttunk szétteríteni. Így az út szintjéig emeljük a kempingplaccot. Durván 20 centivel megemeljük a talajmagasságot és kiküszöböljük a magas talajvíz problémáját. a szétterített föld gyorsan füvesítésre és hengerlésre kerül így a jövő szezonra már egy egész kellemes és és kultúrált kempingünk lesz. Télire még azért marad bőven tennivaló úgyhogy lázasan folynak a munkák. 

 

Erőgép

Az Erő velünk van...


Mivel repterünk viszonylag hosszú, így nem hagyhattuk ki a reptér nyújtotta lehetőségeket. Ugyan a szívünkhöz nőtt a jó öreg 131-es Zil motor veszedelmes hörgése, mégiscsak éreztük hogy nem az igazi 1500 méter kötél súlyával, pláne ha még egy Bocian-t is ráakasztunk. Így egy kihagyhatatlan lehetőséggel élve beszereztünk egy új agrit. Az eljárás nem változott... Ugyan úgy önjáró, jó állapotú sőt az osztrákok lényegében feltalálták újra a toldit... Mivel szinte megegyezik a a súlyfék, a vágó, sőt még a kezelést sem bonyolították ketyerékkel...  Viszont kaptunk egy 260 lovas mocit. A tábor folyamán neki is láttunk a tesztelésnek. Minden gyakorlatba hozó nélkül az első Bocian csörlés 500 méter fölé ment. Az állunk igazából akkor esett le amikor egy közepes szélben 660 méteren oldott a Boci. Így megoldottuk egy csörlés ideje alatt csörlés árából a vontatási magasságot. Reméljük jó szolgálatot tesz az elkövetkezendő időkben.

 

39. VGC

A MAC profiljaként az old timer repülőgépeket és repülést támogatja. Így kaptunk az alkalmon és elmentünk a Spitzerbergben rendezett 39. VGC Rallyra. A rendezvény  kicsit az Öpi Öfára emlékeztette a társaságot, csak nemzet közi méretekben. Külön megtiszteltetésnek vettük, hogy miután hangármesterünk megcsillogtatta képességeit, a MAC csapat megkapta a tűzpiros CREW pólókat és a hangárpakolást egy az egyben ránkbízták. Emellett sikerült nemzetközi kapcsolatokra szert tenni. Meghívást kaptunk jövőre a 40. VGC Rallyra Litvániába valamint a frissen szerzett osztrák barátok meglátogattak minket és meghívtak egy két hetes repülőtáborba magukhoz. Így elindultunk azon az úton ami 15 évvel ezelőtt jellemezte a Gyöngyösi repülést és talán 1-2 éven belül ismét lehet külföldi repülős társakkal repülőtábort szervezni a Mátra aljában. 

MAC Tábor 2011

Hivatalosan is megkezdődött a 2011-es MAC Tábor. A tábor idejére konkrét időpontot nem tűztünk ki, a lényeg hogy az egész nyár időtartama alatt amikor csak lehetőségünk van, repülünk. Augusztus első hetében tarunk egy kis szünetet, amíg Ausztriában leszünk Old Timer Rallyn, egyéb időpontokban megtalálhatóak vagyunk az atkári repülőtéren.  Szeretettel várunk minden repülni vágyó érdeklődőt. Ha esetleg valaki gépével együtt jönne, csőrölési és tárolási lehetőségekkel rendelkezünk. Egyéb információkat telefonos egyeztetés alapján tudunk adni.

A tábort szabályozza Juhász József

 

Mi történik itt?

 

  "A szemüveg a szőr és én" című portré az IWIW-ről

Nem  értem mi történik velünk. Sorban egyenként. Böngészem a közelmúlt  híreit. Tata, Vereb Gyuri, Kis Sanyi és most Feri. Saját szavaival élve ő  is "megcsinálta az utolsó leborítást". Mindenkinek fáj. Nekem  különösképpen. Egy kiváló pilótát, oktatómat sörtestvéremet és egy hithű  rockert búcsúztatok egyben. Feri repült mindennel amivel csak  lehetősége volt. Gyalog és motoros sárkány, vitorlázó és motoros repülő  meg a nagy szerelme a helikopter. Talán csak a hangárajtóra nem volt  típusa. Ferikém, igérem csinálunk egy rendes "in memo" oldalt majd  értesítelek amikor készen van. Addig meg vigyázz ránk odafentről.  Figyelj, nehogy hibázzunk, és nyugodtan kiabálj le ránk ha valami  ökörséget csinálunk. Ja nálam maradt a Led Zeppelin válogatás kazettád.
Majd viszem.....

 
   

Nem halt meg,

Csak magasabban repül.  

Magasabban mint valaha.

 

Hol a földi korlátok

 

Már nem gátolják többé.

 

 

Hol nincs csúcsmagasság,

 

Sem üzemanyag-korlát,

 

Nincs oxigénhiány.

 

Nincs szükség hajtóműre sem.

 

 

Istennek hála,

 

Hogy olyan magasan tud repülni,

 

Míg a szem ellát.

 

Az üstökösökkel együtt száguld,

 

S cikázik a szivárványok felett.

   

 

Repüljetek és emlékezzetek!

 

  Starton, repvezként Pipishegyen...

 és üzem után a lurkókkal (Alex + Tata unoka)

   

 
 

 


 

 

 

Elhunyt Kis Sanyi

Tragikus hirtelenséggel elhunyt Kis Sanyi a Gyöngyösi Repülőklub egyik legaktívabb tagja. Értetlenül állunk a szomorú tény előtt. Szinte felfoghatatlan. Komoly veszteség érte a klubot és magát a Gyöngyösi repülést is. Ismét kevesebben lettünk. Szeretnénk egy részletesebb megemlékezéssel búcsúzni Sanyától. Erre az engedélyt a hozzátartozóktól megkértük. Utolsó üzenetként mi sem írhatunk mást: Sanya, nyugodj békében!

MAC vezetőség

Fotó: RKGY archív

 

39. Old Timer Rally

Ez év Július 30. és Augusztus 7.-e között kerül megrendezésre a 39. Olt  Timer Vitorlázórepülő találkozó. A rendezvény szervezését az Ausztriai  Spitzerberg Repülőklub vállalta. Repterük közelsége (kb. 300 km) és az  elfogadható árak adták az ötletet a részvételre. A MAC három géppel és négy regisztrált pilótával vesz  részt a találkozón. Reméljük sok új ismeretséget, sportbarátságot  tudunk kötni, és egyszer talán megérjük azt is, hogy ismét lesz  Magyarországon nemzetközi Olt Timer találkozó. Akár a már hagyományos  Ötye-Öfa versennyel egybekötve.
 
 A MAC CSAPAT
 
  Vegyes fűrészpor kategória Ultra-nehéz kategória 
     
 

Moskovits Ervin

Mucha Std.

Juhász József

Bocian

         
 

Moskovits Péter

Foka 5

Varga Attila

Bocian

         
 

 

 

A rendezvény honlapja a logóra kattintással elérhető