Reptér fejlesztések

 

Közel egymillió forintos, magánerős beruházással elkészült az új bekötő  út és bejárati kapu. Így a hangár megközelítése sokkal kényelmesebbé  vált, még magas talajvízszint esetén is. A továbbiakban a víz és  csatorna vezetékek lefektetése és az emésztő tartályok elhelyezése  következik. Köszönet mindenkinek akik résztvettek a munkálatokban, és  külön Váradi Lacinak a munkák művezetésében és irányításában végzett  tevékeységéért.      
       
       

 

 

Épül a Motorlerche

Váradi Laci műhelyében gőzerővel folyik az "új" KA 2-es vitorlázógép átalakítása. A tervek Szabó Árpi már meglévő gépe alapján készültek a megfelelő átalakításokkal. A kis gép várhatóan néhány hónapon belül elkészül, és a hatósági engedélyek beszerzése után már repülhet is. Gyakorlatilag 3.5 - 4 millió forintos beruházással, meg persze hozzáértő kezek munkájával egy nagyon jó repülési tulajdonságokkal rendelkező hobby, túra kategóriájú motoros vitorlázó géphez juthatunk. Ha valakit érdekel bővebben, esetleg szeretne magának is egy hasonló gépet, bátran keresse meg Lacit, aki minden információt meg tud adni az átépítés részleteiről, valamint megrendelés alapján el is tudja készíteni az esetleges vevő igényeinek megfelelő repülőgépet.
 
 
   
 

 

Itt van a tél, Itt van újra

Antiszezon!

A repülési szezon végével megkezdődtek a téli munkálatok. Mivel
repterünk nem régen van birtokunkban így sajnos nem elég a jól megszokott téli ápolás és állagmegóvás. Jövőnk érdekében fejlesztésekre van szükség, amire a legalkalmasabb idő a téli antiszezon. (Hisz nyáron jóhiszeműen mi is a repüléssel szeretünk foglalkozni) Elkészült az új kerítés. Kempingplaccunk jelentős bővítést szenvedett el, melyhez már kész az új kerítés.


További terveink közé tartozik a területen egy tó kialakítása mely esztétikailag és szórakozás szempontjából is jelentős fejlődés(és nem mellékesen a fűnyírást is megkönnyíti) Ez segít a rendkívül magas talajvíz problémáján, mivel vizet von el és a mederből kikotort földet szétterítve a terület megemelkedik.

Egyéb tervek közé tartozik a tél folyamán az emésztő teljes körű
befejezése, a hangárban további három emelő felszerelése, valamint Laci műhelyében lázasan folyik az új repülő csodák tervezése és egy-egy ritka darab felújítása (pl: Cinege)

Persze mindezek mellett nem marad el a géppark és földi technika téli ápolása sem.

A továbbiakat az ötletek és az anyagi keret határozza meg.

 

Hirdetés

 Kiadó KA-7

 A Mátra Aero Club eszközei között található KA-7 BÉRELHETŐ a hullámtábor teljes időtartamára. A gép FIX áron repült idő korlátozás nélkül bérelhető egy illetve két személy részére.

A bérleti díj 100 000 HUF

érdeklődni Juhász Józsinál lehet.
Tel: +3620 7779131

 

 

Jubileum

Tíz éves az atkári repülés!

Kerek tíz évvel ezelőtt kezdődött el az élet az atkári réten. Ez idő alatt egy legelőből repülőtér épült, mely jelenleg is fejlődés alatt áll. A repülőtér megnyitása után több klub is megfordult a placcon és jelenleg a Mátra Aero Club bázisrepülőtereként működik egy éve. A fejlődést szeretnénk továbbvinni és ennek érdekében minden követ megmozgatunk, hogy egy szebb, praktikusabb és modernebb környezetben fogadhassuk vendégeinket és végezhessük szabadidős tevékenységünket.A jövőbeni fejlődésre bőven akad tervünk, ötletünk amiket minél előbb szeretnénk kivitelezni.

Sok jó repülést kivánunk az következő tíz évben is minden Atkáron felszálló pilótának!

 

A kis "Cinke"

BRO 11M Zyle (Cinege)

Új csoda érkezett Atkárra. Az oldtimer repülés szellemében egy Litván "Cinege" érkezett hozzánk. Első pillantásra talán a Vöcsökre hasonlít. A kis siklórepülő sajnos elég rossz állapotban van de nem hagyhattuk az enyészetnek.Télen megkezdődik a felújítása és tavaszra egy gyönyörű állapotú pofás kis siklórepülőt kapunk.

Fa és műanyag vegyes felhasználásával készült így joggal viccelődtünk, hogy a Cobra elődje is lehetne. A maga
8 méteres fesztávolságával majdnem eléri a bámulatos 12-es siklószámot, dehát nem is gyémántkoszorúra tervezték. Mi sem tervezünk lehetetlen feladatokat végrehajtani vele. Inkább maga az eszmei értéke hatalmas, hisz nagyapáink még ilyenforma gépekkel tanultak meg repülni. Fontos emlékezni rájuk, arra a horibilis mennyiségű áldozatos munkára, kockázatra és kisérletre amit tettek értünk és amivel elősegítették a mai repülés kialakulását.

Tisztelegjünk előttük a korukbeli gépek, és hagyományok fenntartásával, ápolásával.

 

ÖPI-ÖFA 2010

 

Véget ért az idén 12. alkalommal megrendezett ÖPI-ÖFA.
 A rendezvényen néhányan társunk képviselte klubunkat valamit
 több gépünk is részt vett a versenyen. Az időjárás miatt a héten
 sajnos csak négy nap volt alkalmas versenyszám repülésére.

 

 

A négy értékelt nap alapján a végeredmény a következő:

 

Együléses kategória:                                       Képtüléses kategória: 

1. Molnár Géza       Mucha std.                                1.Molnár Éva                Falke
                                                                                         Fehérvári Tamás

2.Miklán Zoltán        Mucha std.                               2.Póka László              Blanik
   Tardosi Alex                                                                Thomas Nándor

3.Bóna Zoltán          Foka C                                      3.Benke Ica                  KA-7
   Gombos Zoltán                                                          Halmi Zsuzsa             

 

Gratulálunk minden résztvevőnek!

 

Augusztusi apró

 

Vége van a nyárnak, hűvös szelek járnak....

 

Az időjárás miatt az idei szezont elég későn tudtuk elkezdeni ezért
megfeszített erővel próbáltunk minél többet kihozni az augusztusból
is. A csapat nem is idegenkedett az ötlettől hogy táborformába
öntsük ezt a hónapot, és ki lakókocsiban, ki szállítókocsiban, de a
reptéren töltsük estéinket. A hónap második felét pedig az
"ősanya reptéren", Pipishegyen az ÖPI-ÖFÁn töltöttük. Fontosnak
tartjuk ezt a rendezvényt egyrészt mert régi jóbarátokkal találkozunk, másrészt pedig klubunk
profilját erősíti. Régi madarakkal, a régi formában fotóval és térképpel, "loggeresek kíméljenek" felkiáltás alatt kell végigvinni a feladatokat.

 

 

 

Szokás szerint az ÖFA záróbuli elvitte a jóidőt úgyhogy mi is jobbnak láttuk lezárni a tábort egy
sütögetés keretében. Mindent összegezve az idei időjáráshoz képest nagyon sok üzemnapot
sikerült kisebb nagyobb eredményekkel, izgalmakkal és terepreszállásokkal tarkítva összehozni.

Reméljük a jövő szezon hosszabb lesz

 

 

 

 

 

Júliusi hírmorzsa

Reptér Ügyek

Végre az időjárás is kegyeibe fogadott bennünket. Sikerült végre rendbe tenni a pályát keresztező szolgalmi utat. Eddig  a felázott talaj miatt, gyakorlatilag nem lehetett traktorral rámenni a területre. A gyep is vágásra került (a sok csapadék miatt immár sokadszor) és a pályát így repülésre tökéletesen alkalmas állapotban tudjuk tartani.

 

 

 

Sárkányrepülés

A hónap végén sárkányos barátaink a szokásos "Bortúra" repülésük alkalmával Atkárt is útba ejtették. Az eseményen készült fotók a galéria rovatban láthatóak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Old Timer

Feltöltésre került Váradi Laci az L-2 Róma repülőgép restaurálásáról, illetve teljes újáépítéséről szóló rövid ismertető. A cikk letölthető az Old Timer Váradi oldal, L-2 Róma cikk alatt. Érdekes, tanulságos olvasmány. 

 

Júniusi események

Sajnos a rengeteg eső miatt a pálya állapota nem tette lehetővé a rendszeres repüléseket. Így csak a hónap végén tudtuk elkezdeni az évadot. Reméljük jövőre sokkal jobb lesz a kezdés. Azért ebben a hónapban is sok minden történt.

 

Veterán Repülők Atkári Találkozója

Immár hagyományosan került megrendezésre Váradi Laci vendéglátásával a Magyar Veterán Repülő Szövetség Dr. Puki Árpád Gyöngyösi Szervezetének találkozója. A szokásos beszélgetések, régmúlt idők felidézése mellett nem maradhatott el Berci Bácsi "mesterszakács" által főzött csülkös babgulyás  sem. A találkozóról készült képriport letölthető az alábbi linkken:

Veterán Repülők Találkozója 2010

Találkozunk 2011-ben!

MAC USA

A MAC az Egyesült Államokba kihelyezett tagozata (Gulyás Gyuri klubtársunk) viszont szép eredményekkel zárta a hónapot. Sok távrepülés, és az eredmények azt mutatják, hogy hamarosan meg lesz a 300 és netán az 500 km-es táv. A rövid hírt ez a néhány fotó illusztrálja.