Hirdetés

 Kiadó KA-7

 A Mátra Aero Club eszközei között található KA-7 BÉRELHETŐ a hullámtábor teljes időtartamára. A gép FIX áron repült idő korlátozás nélkül bérelhető egy illetve két személy részére.

A bérleti díj 100 000 HUF

érdeklődni Juhász Józsinál lehet.
Tel: +3620 7779131

 

 

Jubileum

Tíz éves az atkári repülés!

Kerek tíz évvel ezelőtt kezdődött el az élet az atkári réten. Ez idő alatt egy legelőből repülőtér épült, mely jelenleg is fejlődés alatt áll. A repülőtér megnyitása után több klub is megfordult a placcon és jelenleg a Mátra Aero Club bázisrepülőtereként működik egy éve. A fejlődést szeretnénk továbbvinni és ennek érdekében minden követ megmozgatunk, hogy egy szebb, praktikusabb és modernebb környezetben fogadhassuk vendégeinket és végezhessük szabadidős tevékenységünket.A jövőbeni fejlődésre bőven akad tervünk, ötletünk amiket minél előbb szeretnénk kivitelezni.

Sok jó repülést kivánunk az következő tíz évben is minden Atkáron felszálló pilótának!

 

A kis "Cinke"

BRO 11M Zyle (Cinege)

Új csoda érkezett Atkárra. Az oldtimer repülés szellemében egy Litván "Cinege" érkezett hozzánk. Első pillantásra talán a Vöcsökre hasonlít. A kis siklórepülő sajnos elég rossz állapotban van de nem hagyhattuk az enyészetnek.Télen megkezdődik a felújítása és tavaszra egy gyönyörű állapotú pofás kis siklórepülőt kapunk.

Fa és műanyag vegyes felhasználásával készült így joggal viccelődtünk, hogy a Cobra elődje is lehetne. A maga
8 méteres fesztávolságával majdnem eléri a bámulatos 12-es siklószámot, dehát nem is gyémántkoszorúra tervezték. Mi sem tervezünk lehetetlen feladatokat végrehajtani vele. Inkább maga az eszmei értéke hatalmas, hisz nagyapáink még ilyenforma gépekkel tanultak meg repülni. Fontos emlékezni rájuk, arra a horibilis mennyiségű áldozatos munkára, kockázatra és kisérletre amit tettek értünk és amivel elősegítették a mai repülés kialakulását.

Tisztelegjünk előttük a korukbeli gépek, és hagyományok fenntartásával, ápolásával.

 

ÖPI-ÖFA 2010

 

Véget ért az idén 12. alkalommal megrendezett ÖPI-ÖFA.
 A rendezvényen néhányan társunk képviselte klubunkat valamit
 több gépünk is részt vett a versenyen. Az időjárás miatt a héten
 sajnos csak négy nap volt alkalmas versenyszám repülésére.

 

 

A négy értékelt nap alapján a végeredmény a következő:

 

Együléses kategória:                                       Képtüléses kategória: 

1. Molnár Géza       Mucha std.                                1.Molnár Éva                Falke
                                                                                         Fehérvári Tamás

2.Miklán Zoltán        Mucha std.                               2.Póka László              Blanik
   Tardosi Alex                                                                Thomas Nándor

3.Bóna Zoltán          Foka C                                      3.Benke Ica                  KA-7
   Gombos Zoltán                                                          Halmi Zsuzsa             

 

Gratulálunk minden résztvevőnek!

 

Augusztusi apró

 

Vége van a nyárnak, hűvös szelek járnak....

 

Az időjárás miatt az idei szezont elég későn tudtuk elkezdeni ezért
megfeszített erővel próbáltunk minél többet kihozni az augusztusból
is. A csapat nem is idegenkedett az ötlettől hogy táborformába
öntsük ezt a hónapot, és ki lakókocsiban, ki szállítókocsiban, de a
reptéren töltsük estéinket. A hónap második felét pedig az
"ősanya reptéren", Pipishegyen az ÖPI-ÖFÁn töltöttük. Fontosnak
tartjuk ezt a rendezvényt egyrészt mert régi jóbarátokkal találkozunk, másrészt pedig klubunk
profilját erősíti. Régi madarakkal, a régi formában fotóval és térképpel, "loggeresek kíméljenek" felkiáltás alatt kell végigvinni a feladatokat.

 

 

 

Szokás szerint az ÖFA záróbuli elvitte a jóidőt úgyhogy mi is jobbnak láttuk lezárni a tábort egy
sütögetés keretében. Mindent összegezve az idei időjáráshoz képest nagyon sok üzemnapot
sikerült kisebb nagyobb eredményekkel, izgalmakkal és terepreszállásokkal tarkítva összehozni.

Reméljük a jövő szezon hosszabb lesz

 

 

 

 

 

Júliusi hírmorzsa

Reptér Ügyek

Végre az időjárás is kegyeibe fogadott bennünket. Sikerült végre rendbe tenni a pályát keresztező szolgalmi utat. Eddig  a felázott talaj miatt, gyakorlatilag nem lehetett traktorral rámenni a területre. A gyep is vágásra került (a sok csapadék miatt immár sokadszor) és a pályát így repülésre tökéletesen alkalmas állapotban tudjuk tartani.

 

 

 

Sárkányrepülés

A hónap végén sárkányos barátaink a szokásos "Bortúra" repülésük alkalmával Atkárt is útba ejtették. Az eseményen készült fotók a galéria rovatban láthatóak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Old Timer

Feltöltésre került Váradi Laci az L-2 Róma repülőgép restaurálásáról, illetve teljes újáépítéséről szóló rövid ismertető. A cikk letölthető az Old Timer Váradi oldal, L-2 Róma cikk alatt. Érdekes, tanulságos olvasmány. 

 

Júniusi események

Sajnos a rengeteg eső miatt a pálya állapota nem tette lehetővé a rendszeres repüléseket. Így csak a hónap végén tudtuk elkezdeni az évadot. Reméljük jövőre sokkal jobb lesz a kezdés. Azért ebben a hónapban is sok minden történt.

 

Veterán Repülők Atkári Találkozója

Immár hagyományosan került megrendezésre Váradi Laci vendéglátásával a Magyar Veterán Repülő Szövetség Dr. Puki Árpád Gyöngyösi Szervezetének találkozója. A szokásos beszélgetések, régmúlt idők felidézése mellett nem maradhatott el Berci Bácsi "mesterszakács" által főzött csülkös babgulyás  sem. A találkozóról készült képriport letölthető az alábbi linkken:

Veterán Repülők Találkozója 2010

Találkozunk 2011-ben!

MAC USA

A MAC az Egyesült Államokba kihelyezett tagozata (Gulyás Gyuri klubtársunk) viszont szép eredményekkel zárta a hónapot. Sok távrepülés, és az eredmények azt mutatják, hogy hamarosan meg lesz a 300 és netán az 500 km-es táv. A rövid hírt ez a néhány fotó illusztrálja.

 
     
           
       

 

 

In Memoriam Králik Lajos

.

 

 

 

 

 

A rövid gyászhírt követően álljon itt egy részletesebb, fényképekkel illusztrált megemlékezés, Králik Lajos bácsiról, a Gyöngyösi repülés kiemelkedő alakjáról. Tények, dátumok, adatok. Ajánljuk mindazoknak kik közel álltak hozzá, illetve kolégái, repülős társai voltak, valamint mindekinek aki ilyen olyan módon ismerte Tatát. Ezzel a kis összefoglalóval (mely élete fontos állomásait ismerteti) szeretnénk méltó emléket állítani neki.

 

Sokan nem is tudják milyen gazdag repülős múlttal rendelkezett. Soha nem kérkedett, mindig csendes ember volt. Ha viszont kérdezték sok tanulságos történetet tudott mesélni a Gyöngyösi repülés történetéről. Hiszen maga is aktív tagja, résztvevője volt az eseményeknek egészen haláláig. Búcsúzzunk tőle e sorok olvasásával és a régi idők felelevenítésével.

 

   

 Repvezként

 

 

 Repülős pályafutása

 

B vizsga: 1952. november. 2.

 

C vizsga: 1954. május. 23.

 

Ezüstkoszorú

 

Sorszám: 411

 

Időtartam: 5 óra 40 perc 1956. VI. 22.

 

Magasság: 2251m 1956. VI. 22.

 

Távolság: 76  km 1958. VI. 09.

 

Kiállítva: 1958 XII. 06

 

 
PO-2 vel Hasznoson    Algyő, motoros iskola. Az első egyedül repülés után
     

 

 

Aranykoszorú

 

Sorszám: 425

 

Időtartam: 5 óra 40 perc 1956. VI. 22.

 

Magasság: 4700m 1993. VII. 24

 

Távolság: 310  km 1992. VII. 25.

 

Kiállítva: 1994 II. 25.

 

 

 
A pipishegyi hangárban     Szellőben Pipishegyen 
     

Repült idő

 

Vitorlázó géppel:  1143 óra 38 perc

 

Felszálások száma:  Gumis 20, Csőrlés 4258, Vontatás 663

 

Motoros géppel:  355 óra

 

Felszálások száma:  1005 ebből közel 750 vitorlázógép vontatás

 

Repült típusok:  PO-2, Zlin 326 Trener, Bücker 131, Bücker Bestmann, Zlin 381 Fecske

 

 
  Szolnok 1949
     
 
Pipishegy start      Lajos feleségével a pipishegyi hangár előtt 
     
 
Pipishegyen a Fecske szárnyán      Tiszti iskolás egyenruhában 

 

 

Életrajza

 

1942-től ipari tanuló évek Verik Géza műhelyében

 

1948-49 repülőgépszerelő Budaörsön

 

1949-50 vadászpilótának képezték ki a Szolnoki Killián Főiskolán, de leszerelték a „keze” miatt

 

1950-től autószerelőként dolgozott az AKÖV-nél, később az AFIT-nál dolgozott szintén autószerelő/ adagoló, porlasztó beállító szakmunkásként

 

1960-66 között leérettségizett, majd elvégezte a gépipari technikumot

 

A középiskolai évek után Berlinbe utazott azzal a céllal, hogy szakmai tudását tökéletesítse a belső égésű motorok adagoló/porlasztó beállítása területén

 

1972-től 1988-as nyugdíjba vonulásáig az Autóklub segélyszolgálatánál, mint ,,sárgaangyalos” dolgozott.

 2007-ben bekövetkező agyvérzése után már nem repülhetett és nem is tudott kijárni a repülőtérre, csak nagyon ritkán. A repülés iránt érzett szerelme azonban haláláig nem szűnt meg. Amíg tudott járni, addig minden nap kémlelte a Sárhegy feletti eget, mert tudni akarta, hogy repülnek-e repülőtársai.

 

 

 Tata 2004-ben még aktív repülősként 

 A képeket és az információs anyagot a család nevében Vaka Péter bocsátotta rendelkezésünkre.

 

Tata       1928 December 20 - 2010 Április 12

Mély megrendüléssel, és döbbenettel hallottam a megkésett hírt, hogy Králik Lajos bácsi - Tata - végleg eltávozott közölünk. Ahogy Ménes Feri mondaná: megcsinálta az utolsó leborítást. 81 eseményekben gazdag évet tudhat maga mögött. Ő volt a legaktívabb, veterán repülő aki mindig és mindenkinek önzetlenül segített a repülőtéren. Amivel csak tudott. Ha más nem akadt, csőrölt reggeltől estig. Hihetetlen mennyi energiát tudott szeretett sportjába fektetni. Öregen, betegen is. Végtelen jámborsága, szelídsége, ugyanakkor a szabályok mindenkori betartását sulykoló szigora mindannyiunkat megérintett.  Repülés szeretete példaként kell, hogy álljon mindenki előtt. Emlékét tisztelettel megőrizzük.
 
A Mátra Aero Club tagsága nevében,
 
Kiss Gyula

 

Atkári Fejlesztések

Néhány hasznos, aktuális információ:
 
Gőzerővel folyik az Atkári repülőtér infrastruktúrájának fejlesztése. Juhász Józsi lett megbízva a repülőtér teljeskörű üzemeltetésével. Folyamatosan dolgozunk a "vizesblokk" konténer kialakításán. Elkészültek a villanyszerelési munkálatok, az egyéb épületgépészeti és belső burkolási feladatokat még ebben a hónapban be szeretnénk fejezni. Amint az időjárás engedi megkezdjük a közművek (szennyvíz tároló, csatorna, vezetékes víz) kialakítását. A cél, hogy üzemkezdésre a kempingben legyen klotyó és fürdési lehetőség, amivel biztosítani tudjuk klubtagjaink és vendégeink minimális komfortját.