MAC Tábor 2009

 
 Júliusban rendeztük meg a MAC első repülőtáborát. Sajnos a késve érkezett szállással és ellátással kapcsolatos információk miatt, kevés külsős repülő vett részt a szervezett üzemnapokon, és az igen változékony időjárás is jelentősen csökkentette a repülési napok számát. Ettől függetlenül aki akart az tudott repülni. Sok, új tipus repülés (Bocian, Foka 5) és néhány értékelhető MVK szám született.
Juhász Józsi felújított aggregátora kitűnőre vizsgázott. Erős, üzembiztos és a benzin fogyasztása is jóval az átlagos értékek alatt van.
 
Ezúton szeretném megköszönni minden lelkes közreműködőnek a sok munkát , segítséget amivel az üzemnapok kiszolgálását lehetővé tették.
 
                                                                            A tábor alatt készült képeket a galériában találjátok.
 

 

MAC Nyári Repülőtábor!

Tisztelt Sporttársak!

A MAC 2009 évi repülőtábora Július 4 és 19 között kerül megrendezésre. Az időjárástól függően minden nap tervezünk üzemet. A tulajdonosokkal történő megállapodás alapján a következő gépek bérlésére van lehetőség: Mucha Std., Bocian, Foka 5. Sajnos a közeltmúlt eseményei miatt csak csőrléses üzemet tudunk garantálni, de megfelelő igény esetén megpróbálunk egy bérelt vontatógépet Pipishegyen állomásoztatni a tábor idejére. 

A repülőtéren a rendezvény ideje alatt büfé üzemel. Szállásdíj (kőház, sátor, lakókocsi) 1300 Ft/fő/nap (illetve 1500 Ft ágyneművel), mely magában foglalja a konyha, budi és zuhanyzó használatot is. A szállásdíjakat a reptér gazdának kell befizetni. Lehetőség van vitorlázógépek tárolására a hangárban. A tárolási díj naponta 400 Ft, a szabadban történő nyűgözés ingyenes.

Kérünk minden érdeklődőt aki a táborban részt kíván venni, hogy legkésőbb Június 15-ig jelezze részvételi szándékát e-mailben, (joseph@matra-aero.hu) vagy telefonon a 06 20 777 9131 számon. A jelentkezésnél írjátok meg a minimális adatokat (szállás igény, hangártárolás igény, lakókocsi, sátor stb.). Köszönjük.

Tisztelettel,

MAC vezetőség 

 

Viszlát Oszkár!

Bevégeztetett. 2009 Május 1.-én végleg megállt a 19880867 gyári számú, HA-SEO lajstromjelű,  PZL-104 Wilga 35A motorja.
 
 
 
Annyira, hogy már egyetlen "50 órást" sem kell Opitz Karcsinak megütnie rajta. Sajnos.
 
A gép gyári kibocsátása után került Pipishegyre a Mátravidéki Szénbányák Repülőklubhoz (a Repülőklub Gyöngyös elődje) és az utolsó percig szolgálta a helyi sportrepülést. A balesetben szerencsére senki nem sérült meg komolyabban, csak Oszkár. Ő viszont halálosan.
 

 

 

A boldog békeidők, amikor még "hemzsegtek" a motoros gépek a hegyen

A műszak tiszteleg!

 

Az MHSZ megszűnésével elapadt központi források, súlyos helyzetet teremtettek a repülőklubok napi működését illetően. Ez alól a Gyöngyösi egyesület sem volt kivétel. Az egyre csökkenő ráfordítások a technika üzembentartását is sokkal  nehzebbé tették. Gyetus (Gyetvai Attila - klub elnök, rg. szerelő és vontató pilóta) távozásával, pedig kézről kézre adtuk (jogosítással rendelkező szerelők) az üzemeltetést. Amit lehetett, megtettünk érte. Eddig tartott.   Szomorú , hogy így végződött.......
 
Oszkár balesetével lezárult egy korszak Pipishegyen. A közeljövőben nem várható, hogy lesz állandó motoros gép Gyöngyösön, ami igen leszűkíti a lehetőségeket. Gondolok itt a vitorlázó repülőkre.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A vég 
 
A gépen valaha is dolgozó szerelők, mérnökök nevében
 
Kiss Gyula

 

MAC Március - Április

2009 tavasza is bővelkedett eseményekben. Csak röviden, pontokba szedve ismertetem az egyesületünk működésével kapcsolatos történéseket.

 

 

Március 21.-én tartottuk az első "évadnyitó" üzemnapot Pipishegyen. A sok munkával felújított agregátor sikeresen vizsgázott, - húz mint a veszedelem - és a sárga Légy is meg lett szellőztetve.

 

Április 24-26 között részt vettünk az Esztergomi klub által szervezett, Magyar Oldtimer Vitorlázórepülő találkozón, ahol a Június 18-ast mutatta be a MAC csapata (Vali, Árpi + 1 fő, Józsi, Sajti).

 

 

 

Április 28.-án állítottuk ki a zöld Muchát a Gyöngyösi óvodásoknak szervezett, közlekedési kiállítás keretein belül. Mindkét helyszínen nagy sikere volt a gépeknek.

 

Az eseményekkel kapcsolatos fotókat a galériába feltöltöttük.

 

Elkészült a "Macregátor"

 

A több hónapos munka és közös összefogás eredményeképpen befejeződtek az aggregátor felújítási munkái. Megtörtént a motorcsere, a differenciálmű rendbetétele és ami a legfontosabb, beépítésre került az új hidraulikus tengelykapcsoló szerkezet. Mindez nem jöhetett volna létre azok nélkül, akik munkájukkal, pénzükkel, felajánlásaikkal segítették a közös munkát. Külön szeretném megköszönni Tardosi Zsolt segítségét és anyagi hozzájárulását, a GYVSK "szakembereinek" a lakatos munkák és átalakításokban nyújtott segítségét, valamint minden közreműködőnek önfeláldozó támogatását. 

Kóré Vili Kitüntetése

A polgári repülés világnapja alkalmából Kóré Vili a Polgári Repülésért Érdemérem kitüntetésben részesült. Mint tudjuk Vili a vidéki repülőterek fejlesztésében szerzett hatalmas érdemeket. Munkájának köszönhető többek között bázisunk, a Pipishegyi repülőtér talpraállítása is.  Céltudatos és eltökélt vezetése alatt indult virágzásnak a repülőtér és a repülőklub is. Felépült az új iroda-műhely együttes (fehér ház), a szűkülő anyagi lehetőségeket a klub vállalkozási tevékenységgel (teherfuvarozás) és külföldi vendégrepülők táboroztatásával kompenzálta. Vili távozásával nem csak a fejlődés és a fejlesztések lassultak majd álltak le teljesen, hanem az állagmegóvási és szintentartási munkák is. Ezért tart a repülőtér ma ott ahol. A negatív folyamatok megállítására azonnali intézkedésekre és a repülőtéren működő egyesületek összefogására, közös munkájára van szükség.

Kóré Vili a Vidéki Repülőterek Szövetsége (VRSZ) felterjesztésére kapta meg a megérdemelt kitüntetést. Erőfeszítéseinek eredménye a Fertőszentmiklósi repülőtér létesítése is. Kívánunk a további munkájához egészséget és legalább annyi energiát mint amennyit eddig befektetett a vidéki és kistérségi repülőterek fejlesztésébe.

Fotó: Őcsényi Repülőklub Forrás: MVSZ, Daró János

 

MAC MRSZ tagság

Az MRSZ 2008 December 17.-i elnökségi ülésén a MAC tagfelvételmi kérelmének helyt adott, és így egyesületünk immár a Magyar Repülő Szövetség tagegyesületeként, a vitorlázórepülő szakágban az MVSZ szakszövetségi irányítása és felügyelete alatt végzi munkáját. Kérek minden MAC tagot a szakszövetségi előírások és utasítások maradéktalan, szakszerű betartására.

 

Jön a Boci!

Hamarosan befejeződik a HA-3933 -as Bocian gyári nagyjavítása Jezówban. Terveink szerint tavasszal hozzuk haza az új madarat. A nagyjavítással párhuzamosan megtörtént a kötött üzemidő korlát kiterjesztése is a BE-032/2003 bulletin alapján. Ennek megfelelően a 3933-as "borjú" 4000 óráig üzemeltethető a normál ellenőrzési rendszer (50 órás + éves felülvizsgálat) szerint. A 4000 óra elérése után pedig a Lengyel fagépeknél már ismert állapot szerinti (200 óránkénti szerkezeti vizsgálat) üzemeltetési szabályok szerint repülhet tovább.

 

 

Reméljük sokáig használhatjuk ezt a gyönyörű, klasszikus kiképzőgépet. Sajnos hazánkban egyre kevesebb Boci repül, pedig az öregebb Gyöngyösi pilóták emlékezhetnek azokra az időkre amikor még Pipishegyen is volt belőle egy szebb napokat megért (HA-5195) példány. És pont emiatt szeretném megköszönni minden MAC-os áldozatos közreműködését, munkáját aminek eredményeként talpra tudtuk állítani ezt az öreg vitorlázó gépet és így ismét lesz Bocian a hegyen. További fotókat a galéria rovatban találhattok a MAC flotta mappában.

 

"Macregátor" Blues

A földi technika téli karbantartása és ellenőrzése gőzerővel beindult. Az elmúlt hétvégeken az aggregátor került terítékre. Tardosi Zsolt művezetésével motorcserét hajtottunk végre. Hátra van még a differenciálmű és a kuplung szerkezet javítása. A tavaszi kezdésre mindenképpen kifogástalanul működő, üzembiztos aggregátorra van szükség. Annál is inkább mivel Bocianunk nagyjavítása véget ér Jezówban és ehhez a géphez kell a vonóerő. Köszönjük minden közreműködőnek a segítséget és a munkában való részvételt.

 

 

     
     
     

Öpi-Öfa 2008

Véget ért a 2008-as Öpi-Öfa Pipishegyen. A MAC három gépe több mint 30 órát repült a tíz napos versenyen. Az aránylag kedvező időjárás és a résztvevők elszántságának köszönhetően hét értékelhető versenyszám született.

 

 

 

 

A sportbizottság (Moravetz, Dezsőbá) is pozitívnak ítélte meg a jubileumi találkozót ahol szabálytalanság, sportszerűtlen magatartás nem fordult elő. Az összetett eredmények a következők:

1. Molnár Géza    Mucha Std.        HA-4235

2. Móczán János Super Futár        HA-4215

3. Miklán Zoltán  Mucha Std.        HA-4032

A lányokat (mint minden évben) a Halmi Zsuzsa-Benke Ica páros képviselte, tiszteletre méltó eredménnyel. Reméljük jövőre még több versenyző és gép fog szerepelni ezen a jó hangulatú dzsembolin.