Technika, jelen és jovő

boci1A MAC jelenlegi technikai eszközei maradéktalanul biztositják a vitorlázó üzem szakszerű ellátását. Légi és földi technikánkat folyamatosan korszerűsitjük, hogy mindig a legmagasabb szinvonalon és biztonságosan tudjuk sporttevékenységünket végezni. Megérkezett egy Nimbus 2 szabadosztályú teljesítmény gép Kágyula legújabb szerzeményeként. Miután Juhász Józsi KA7-ese értékesítve lett, el kellett dönteni milyen kétüléses gépet fogunk beszerezni a szükséges gyakorlatba hozó és ellenőrző feladatok elvégzéséhez. Döntésünket erősen befolyásolta az Old Timer gépek szeretete és az, hogy olyan tipust válasszunk ami illik a már meglévő gépparkunkhoz. A kör leszűkult. Sőt csak egy választásunk maradt:

 

BOCIAN . . . .

 

boci2A piackutatás megtörtént és alig kétezer euróért sikerült vásárolni egy aránylag jó állapotú Bocit. Mivel kevés hátralévő üzemidővel rendelkezett ezért úgy döntöttünk, hogy egyből a gyárba (SZD Jezów) visszük nagyjavításra. Hamarosan el is készül a csodálatos szerkezet, és a következő évad ellenőrző repüléseit  már a saját tehenünkkel tudjuk végrehajtani.

 

Vitorlázó és motoros oktatói jogositással rendelkező tagjainkon keresztül van biztositva az egyesület pilótáinak folyamatos szakmai képzése, mind elméleti és gyakorlati szempontból. Technikai eszközeink kizárólag egyesületünk tagjainak tulajdonában vannak. A tulajdonviszony és a szakmai hozzáértés biztositja az állagmegóvást.Jelenleg a következő eszközökkel rendelkezünk:

 

 

 

Légijárművek:

HA-1133                        KA-4                 segédmotoros vitorlázógép

HA-4032                        Mucha Std.        vitorlázógép

HA-4033                        Nimbus 2           vitorlázógép

HA-4133                        Június 18           vitorlázógép

HA-4233                        Mucha Std.        vitorlázógép

HA-4265                        Fóka 5               vitorlázógép

D-3365                          Bocian               vitorlázógép

Földi technika:Önjáró csörlő aggregátor, kötévisszahúzó gépkocsi, vitorlázógép szállitókocsik, tároló konténerek, lakókocsi (melegedő, felkészülési helyiség)

Repülő üzem kiszolgáló eszközök:Leszállójel készlet, szélzsák, URH rádió berendezés, tűzoltó készülékek

A jövőben terveink közt szerepel egy "igazi" Old Timer vitorlázógép felújitása. Jelenleg a források, lehetőségek kutatása folyik. Álmunk egy hazai vonatkozású, öreg vitorla talpraállítása és repülőképessé tétele. A szomorú valóság, hogy alig alig maradt valami az igen gazdag sportrepülő múltunkból.

A légy evolúciója

 Az SZD-22 Mucha története

 

Elsőként klubunk - gépparkjának -  gerincét képező repülőgéptipust kivánjuk bemutatni egy rövid ismertető, történeti áttekintés formájában. Úgy gondoljuk sokan nem ismerik eléggé az egyes vitorlázógépek részletes történetét, és ily módon szeretnénk segiteni az érdeklődőknek.

 

 

Ahogy a rendelkezésre álló anyagok feldolgozása halad, úgy fog bővülni a közölt dokumentumok tartalma is. A következőkben az SZD-9 Bocian bemutását tervezzük. Itt a hirek rovatban csak egy rövid ismertető lesz olvasható az éppen aktuális témáról. A teljes terjedelmű anyag letölthető a linkek oldal "Old Timer" rovatából pdf formátumban.

Fontos célkitűzésünk az Old Timer gépek állagmegóvása és repülőképes állapotban tartása. Jelenleg 2 db SZD-22C Mucha Standard típusú gépünk van. A 4233-as és a 4032-es (előzőleg SP-2261).  Szeretnénk ha minél többen megismernék ezt a kitűnő, világbajnok vitorlázógépet. Ha valakinek van a témához kapcsolódó anyaga, észrevétele kérjük jelezze az info@matra-aero.hu   címen. Köszönjük.