Biográfia

Általános és középiskoláit Gyöngyösön végezte. 1977-ben szerzett autógépész üzemmérnöki oklevelet Győrben, a Széchenyi István Műszaki Főiskolán.

A Roma 2011-es Európai bemutatkozása

A Roma 2011-es Európai bemutatkozása

REPÜL A "RÓMA"!

Végre sikerült összeállítani egy részletesebb áttekintést az L-2 Roma tavalyi, sikeres, Európai debütálásáról. Váradi Laci több meghívást kapott Svájcból, és itthon a Pécsi repülős találkozón való részvételre kérték fel. Idehaza is sokan csak a hírekből, fényképekről vagy hallomásból tudtak a kis gép létezéséről, ezért a hazai bemutatkozás legalább annyira fontos eseménye volt az újáépített gépnek mint az első igazi, külföldi szereplés.

Bővebben

A műhely / Workshop

Az első restaurálások és az L-2 Róma építése a Gyöngyösi ház pincé- jében kezdődtek. Az Atkári műhely elkészülte után a munkákat az új létesítményben végzik.

L-2 Róma

Az L-2 Róma utánépítése

Restaurálás: Részletes Ismertető

Bővebben

Libelle

Az első Magyar tervezésű motoros repülőgép

Jelenlegi Munkák

A műhely legfrissebb munkája a Levente II repülőgép esztétikai felújítása. A galéria rovatba folyamatosan fogunk a projektel kapcsolaos képeket feltölteni.

Motorok

Egyéb Restaurálások

Búcsú

In memoriam Váradi László A csupaszív restaurátor és repülő ember

In memoriam Váradi László – A csupaszív restaurátor és repülő ember

Döbbenten és bénultan fogadtuk  a hírt, hogy 67 éves korában váratlanul eltávozott közülünk Váradi László, "A Váradi Laci", a magyar oldtimer repülés kiemelkedő alakja, aki barátjával, Gyetvai Attilával közösen hozta létre az Atkár Margit-kúti old timer repülőgép építő egysületet. Kezük munkája révén épült meg a Libelle kicsinyített mása, újult meg Lampich Árpád L–2-es Rómája, amelynek a repülő képes replikáját is elkészítették, és Laci segítsége nélkül nem készülhetett volna el a Goldtimer Alapítvány által felújított és ismét repülő képessé tett Bánhidi Antal által tervezett Gerle 12-es sem. Laci immár ott van a nagyok között és biztos a társaságukban hallgatja a legendás történeteiket. Csendben figyel, nem szól semmit, néha el-el mosolyog mgában amikor Lampich vagy Bánhidi felelevenít egy izgamlas sztorit a Róma svédországi útjáról vagy a Gerle 13-as Földközi-tenger kerüléséről. Mosolyog, mert azon túl, hogy betüről betűre ismeri ezeket a hőstörténeteket azt is tudja, hogy mi az igazság a csodálatos Rómával kapcsolatban, hogy milyen nehéz is volt azt újra megépíteni ezt az apró kis szerkezetet és mennyire komoly feladat volt repülni vele. Mosolyog, mert tudja, hogy Bánhidi Gerle történeteiben is vannak meseszerű elemek. Tudja, hiszen A Gerle építésében is elévülhettlen munkája volt Lacinak, annak minden szépségével, nehézségével és szenvedésével, és örömével. De akárcsak a nagy öregeknek, neki is sikerült az égre varázsolnia ezeket a csudálatos repülő szerkezetek, aminek nem csak ő, hanem mi mindannyian, akik szerelmesei vagyunk az old timer repülésnek ugyanúgy örültünk Lacival együtt. Örültünk a sikereinek, a sikereinknek, az együtt töltött óráknak, a közös bográcsozásoknak és repülőnapozásoknak és annak, közös volt a szenvedélyünk. Most pedig Laci már ott mosolyogsz a nagy öregek mellett, akik immár feléd is oda, odakacsintanak miközben mesélnek, mert odafentről minden munkádat, alkotásodat látták. A szorgalmad, a kitartásodat, a tökéletességre való törekvésedet, az alázatodat és elhivatottságodaz és azt a szeretetet, ahogyan a veterán repülőgépekkel foglalkoztál. Most ott állsz Lampich, Bánhidi, Endresz és Adorján mellett, akik immár veled együtt mosolyognak. Kék eget, Laci!

Sajtos Zoltán

aeromagazin

A Váradi Laci, Fotó: Író Zoltán